Rätt till ångerrätt

Avbeställningspolicy och förlaga till avbeställningsblankett för varor
Avbokningspolicy och modell för avbokningsformulär för tjänster





Konsumenternas ångerrätt


(En konsument är en fysisk person som ingår en transaktion i syften som huvudsakligen ligger utanför hans eller hennes handel, affärsverksamhet eller yrke).

Avbokningspolicy

Rätt till ångerrätt
Du har rätt att häva avtalet inom 14 dagar utan att ange någon anledning.
Återkallelseperioden är 14 dagar från och med datumet,


- den plats där du eller en tredje part som inte är transportören och som du angett har tagit varorna i besittning, om du har beställt en eller flera varor som en del av en enda beställning och de ska levereras separat;

- när du eller en av dig utsedd tredje part, som inte är transportör, har tagit de sista varorna i besittning eller har tagit de sista varorna i besittning om du har beställt flera varor som en del av en enhetlig beställning och dessa levereras separat;

För att utöva din rätt till återkallelse måste du informera oss (NEW YORK COFFEE COMPANY unda.tainment GmbH, Grünsinker Str. 5b, 82234 Weßling, telefonnummer: 08153 937 99 21, e-postadress: support@newyorkcoffee.de) genom en tydlig förklaring (t.ex. ett brev som skickas per post, fax eller e-post) om ditt beslut att återkalla detta avtal. Du kan använda den bifogade blanketten för återkallelse för detta ändamål, som dock inte är obligatorisk.

För att iaktta ångerfristen räcker det att du skickar meddelandet om utövandet av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.

Konsekvenser av återkallelsen

Om du ångrar detta avtal måste vi återbetala alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som beror på att du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag då vi mottog meddelandet om att du ångrar detta avtal. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte annat uttryckligen överenskommits med dig; i inget fall kommer du att debiteras för denna återbetalning.


Vi kan vägra att återbetala dig för varor som kan skickas med paketpost tills vi har fått tillbaka dessa varor eller tills du har lämnat bevis på att du har returnerat dessa varor, beroende på vilket som inträffar först.

Vi hämtar de varor som inte kan skickas med paketpost.

Du måste returnera eller överlämna de varor som kan skickas med paketpost till oss utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då du meddelar oss att du häver detta avtal.eller överlämna dem till oss. Tidsfristen anses ha iakttagits om du skickar de varor som kan skickas som ett paket före utgången av 14-dagarsperioden.

Du ska stå för de direkta kostnaderna för att returnera varor som kan skickas med paketpost och de direkta kostnaderna för att returnera varor som inte kan skickas med paketpost.Kostnaderna för varor som inte kan skickas med paketpost uppskattas till högst cirka 85 euro.

Du behöver bara betala för varornas eventuella värdeförlust om denna värdeförlust beror på hantering av varorna som inte är nödvändig för att testa varornas skick, egenskaper och funktion.

Skäl till uteslutning eller upphörande av giltighetstiden

Ångerrätten gäller inte för avtal.


- För leverans av varor som inte är prefabricerade och för vars produktion ett individuellt val eller fastställande av konsumenten är avgörande eller som är klart anpassade till konsumentens personliga behov;
- för leverans av varor som snabbt kan förstöras eller vars utgångsdatum snabbt överskrids;
- För leverans av alkoholhaltiga drycker vars pris avtalades när avtalet ingicks men som inte kan levereras förrän minst 30 dagar efter det att avtalet ingicks och vars aktuella värde beror på fluktuationer på marknaden som näringsidkaren inte har någon kontroll över;
- för leverans av tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationsavtal.

Ångerrätten upphör i förtid när det gäller avtal.

- för leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras om förseglingen har avlägsnats efter leveransen;
- för leverans av varor om de på grund av sin beskaffenhet oskiljaktigt har blandats med andra varor efter leveransen;
- för leverans av ljud- eller videoinspelningar eller datorprogramvara i en förseglad förpackning om förseglingen har avlägsnats efter leveransen.



Blankett för avbeställning av modell

(Om du vill säga upp avtalet, vänligen fyll i denna blankett och skicka tillbaka den)

- Till NEW YORK COFFEE COMPANY unda.tainment GmbH, Grünsinker Str. 5b, 82234 Weßling, Tyskland., E-postadress:support@newyorkcoffee.de :

- Jag/vi (*) återkallar härmed det avtal som jag/vi (*) ingått om köp av följande varor (*)/
Tillhandahållande av följande tjänster (*)

- Beställdes den (*)/ mottogs den (*)

- Konsumentens namn
- Konsumentens/konsumenternas adress
- Konsumentens (konsumenternas) underskrift (endast om det rör sig om ett pappersmeddelande).
- Datum

(*) Stryk det som inte är tillämpligt.





















Konsumenternas ångerrätt


(En konsument är en fysisk person som ingår en rättslig transaktion i syften som huvudsakligen ligger utanför hans eller hennes handel, affärsverksamhet eller yrke).

Avbokningspolicy

Rätt till ångerrätt
Du har rätt att häva avtalet inom fjorton dagar utan att ange någon orsak.
Ångerfristen är fjorton dagar från den dag då avtalet ingicks.

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss (NEW YORK COFFEE COMPANY unda.tainment GmbH, Grünsinker Str. 5b, 82234 Weßling, telefonnummer: +4981539379921, e-postadress: support@newyorkcoffee.de) genom en tydlig förklaring (t.ex. ett brev som skickas per post, fax eller e-post) om ditt beslut att frånträda detta avtal. Du kan använda den bifogade blanketten för återkallelse för detta ändamål, som dock inte är obligatorisk.




För att iaktta ångerfristen räcker det att du skickar meddelandet om utövandet av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.

Konsekvenser av återkallelsen

Om du ångrar detta avtal måste vi återbetala alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som beror på att du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag då vi fick meddelande om att du ångrar detta avtal. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om inte annat uttryckligen överenskommits med dig.Du kommer inte i något fall att debiteras några avgifter på grund av denna återbetalning.


Om du har begärt att tjänsterna ska påbörjas under ångerfristen måste du betala oss ett rimligt belopp som motsvarar den andel av tjänsterna som redan tillhandahållits fram till den tidpunkt då du meddelar oss att du utnyttjar din ångerrätt i fråga om detta avtal jämfört med den totala omfattningen av de tjänster som anges i avtalet.

Skäl till uteslutning eller utrotning

Ångerrätten gäller inte för avtal om tillhandahållande av tjänster i samband med fritidsverksamhet om avtalet föreskriver ett visst datum eller en viss period för tillhandahållandet.

Ångerrätten upphör vid ett avtal om tillhandahållande av tjänster om näringsidkaren har tillhandahållit tjänsten i sin helhet och har börjat tillhandahålla tjänsten först efter att konsumenten har gett sitt uttryckliga samtycke till detta och samtidigt bekräftat att han eller hon känner till att han eller hon förlorar sin ångerrätt när näringsidkaren har fullgjort avtalet fullt ut.





Blankett för återkallelse av en modell

(Om du vill häva avtalet ska du fylla i och skicka tillbaka den här blanketten).

- Till NEW YORK COFFEE COMPANY unda.tainment GmbH, Grünsinker Str. 5b, 82234 Weßling, e-postadress: support@newyorkcoffee.de:

- Jag/vi (*) återkallar härmed det avtal som jag/vi (*) ingått om köp av följande varor (*)/
Tillhandahållande av följande tjänster (*)

- Beställdes den (*)/ mottogs den (*)

- Konsumentens namn
- Konsumenternas adress
- Konsumentens (konsumenternas) underskrift (endast om det rör sig om ett pappersmeddelande).
- Datum

(*) Stryk det som inte är tillämpligt.